Klachten - Kidsfirst

Klachten

Ben je tevreden? Vertel het aan een ander.
Ben je niet tevreden? Vertel het aan óns!

Contact

Kids First COP groep staat open voor zorgen, ideeën en meningen van de ouders. In het kader van de Wet Kinderopvang is een interne klachtenregeling opgesteld. Deze regeling beschrijft de werkwijze bij het behandelen en registreren van klachten van ouders.

Interne klachtenregeling voor ouders

Kids First COP groep doet haar werk met grote zorgvuldigheid. Desondanks kan het voorkomen dat een ouder ontevreden is. Wij hebben daarom een Klachtenregeling opgesteld. Ouders kunnen van deze regeling gebruik maken bij ieder ongenoegen of probleem dat hij heeft ten aanzien van de dienstverlening van de organisatie, als hiervoor door de ouder en de direct betrokken medewerker (nog) geen oplossing is gevonden. In de klachtenregeling staat de procedure voor het indienen van een klacht beschreven. Het heeft onze voorkeur dat ouders een klacht eerst bespreken met de direct betrokkene. Wanneer dit niet leidt tot een bevredigende oplossing, kan een formele klacht ingediend worden. Een formele klacht moet schriftelijk worden ingediend. Het reglement ligt op alle locaties ter inzage.

Peuteropvang 't Schakeltje Slochteren Kids First COP groep peuterspeelzaal

Externe klachtenregeling voor ouders

Mocht de interne klachtafhandeling niet leiden tot een bevredigende oplossing, dan staat ouders de weg vrij naar informatie, advies en bemiddeling bij het klachtenloket Kinderopvang, gevestigd in Den Haag.

De interne en externe klachtenregeling wordt op de volgende manieren onder de aandacht gebracht:

  • Tijdens het intakegesprek met de ouders wordt melding gemaakt van de klachtenregeling;
  • Alle locaties hebben een exemplaar van de klachtenregeling liggen bij de ouderinformatie, op een zichtbare plek;
  • Op de website is de klachtenregeling te lezen;
  • De klachtenregeling is bekend bij de oudercommissie.

Klachtenverslag 2017

Als professioneel aanbieder van kinderopvang publiceert Kids First COP groep een openbaar verslag van de behandelde klachten over het kalenderjaar 2016. In het Klachtenverslag 2017 wordt een beeld gegeven van de klachten die via de klachtenregeling door ouders in 2017 zijn ingediend en op welke wijze deze klachten zijn afgehandeld. In 2017 zijn er in geen klachten bij Kids First COP groep binnen gekomen.

Vanuit de geschillencommissie kinderopvang en peuterspeelzalen hebben we een certificaat mogen ontvangen waarop staat dat de gehele organisatie in 2017 klachtenvrij was.

 

Maak kennis met Kids First en schrijf je in!

Inschrijven

Om uw gebruikerservaring te verbeteren maakt deze website gebruik van cookies. Door op een link op deze pagina te klikken geef je toestemming voor het gebruik van cookies.

Ja, ik ga akkoord